dijous, 4 de març del 2010

Curs web 2.0: mètode

Aquí van les normes del joc!

Horari
9h introducció i explicar material
10h esmorzar
10:30h exercici
12:30h presentacions
14:00h comentaris
14:30h fi


Abans del curs
S'enviarà per correu un formulari perquè els alumnes puguin dir les seves preferències pels exercicis, el grau de coneixement i el grau de fòbia a parlar en públic. Un cop rebudes les preferències, es repartirà en funció de les preferències, els coneixements, el grau de fòbia a parlar en públic i l'ordre amb què s'ha contestat el formulari.`En el correu es demanarà fer-se un correu electrònic de gmail abans del curs.


Material
Jugadors 18-20, amb ordinador
Exercicis:. 14 grogs, 4-6 verds, 14 blaus i X taronges
Tutors 3
Pissarra i retolador
Paper amb la taula d'exercicis i les instruccions, un per cadascú

Tenim 4 colors:
  • Groc. Són els exercicis que s’han de fer primer i que després es farà la presentació oral. Els que tenen groc no tenen verd.
  • Verd. Són els exercicis que s’han de fer primer. Els que tenen verd no tenen groc. Són els companys d’exercici dels grocs.
  • Blau. Seran els consultors, els que en saben més d'aquest exercici. Quan els grocs i/o verds s’estanquin els ajudaran. Ajudaran als grocs en fer la presentació i li donaran el seu vist-i-plau abans d’enviar-la. Aquest exercici no s’ha de fer.
  • Taronges. Són els exercicis que es faran si us sobra temps.
Després d'esmorzar ja es pot començar a fer l'exercici, per ordre:
  1. fer-se un correu de gmail si no se'n té un.
  2. primer l'exercici groc o verd, interaccionant amb la resta. A vegades s'ha d'interaccionar amb algú que té un exercici en concret i a vegades es pot interaccionar amb qualsevol. Sigui qui sigui amb qui interaccioneu, intenteu no atabalar-vos entre vosaltres.
  3. fer la presentació del groc, amb ajuda del verd i del blau. Enviar-la al correu que us diem.
  4. després el taronja.
Al final hi haurà 5 minuts per presentació. I un parell per la discussió.

I finalment, aportareu comentaris en cadascuna de les entrades del bloc dels exercicis que heu fet, del temari a la introducció i del mètode en aquest post, per donar-nos una mica de feedback. Si no us dóna temps, ho podeu fer des de casa, però us perseguirem!

9 comentaris:

  1. fins que no estan disponibles no poden anar a esmorzar

    ResponElimina
  2. Ho he penjat on no volia. Ho repenjo aquí:

    M'ha agradat molt la metodologia:
    - Tenir una guia per moure's per les eines
    - Tenir un temps marcat per fer-ho
    - Disposar d'ajuda per resoldre els dubtes
    - Que m'ho expliquin persones que sovint ho acaben de conèixer i, per tant, m'expliquen el bàsic sense rotllos

    Pel que fa al repartiment de les targetes, potser sí que és lent, però està bé poder escollir, tot i que jo no he fet el que he escollit i n'he estat molt contenta

    ResponElimina
  3. Força interesant i s'actualita de tots aquest mètodes. El repartiment de targetes ok i per a mi ha sigut fonamental les monitores que ens ajudat força. Hi han temes de poca dificultat i altres més dificultoses.
    La presentació al final és molt útil. La part teòrica potser caldria introduir alguna cosa més

    ResponElimina
  4. Felicitats per la feina. Sens dubta el curs resulta d'interès general.

    Crec que el temps resulta curt, tot i que la feina feta al blog s'ha de seguir treballant a casa i resulta extremadament útil.

    Potser es podria dividir el temari en 2 parts, més o menys relacionades i fer una part al matí i una a la tarda.

    La informació inicial potser fora bo que fos una mica més sistematitzada: criteris per triar tema (si en saps més o menys, ajustant les 3 targes per durades previstes...); funcions clares dels diferents rols que jugues en cada tema segons color de tarjeta; potser lectura prèvia de l'exercici abans d'anar a esmorzar; potser un format de ppt quant al contingut de les preguntes...

    Caldria cercar una alternativa pel repartiment de les tarjes (potser que anessin en blocs de 3 i així es podria combinar millor el temps total de durada previst.

    Son possibles millores, no massa rumiades, però el curs ha estat molt be i el material disponible a l'owora és molt, molt útil per l'autoaprenentatge.

    ResponElimina
  5. Tot i que l'enfoc és novedós i dinàmic, al principi ha estat una mica caòtic (repartiment de targetes). Ademés, no sé com es podria fer aquest repartiment per tal que cada alumne treballés aquells temes que fossin del seu interès (per exemple, jo anava amb la idea de veure 2-3 temes en concret (google docs i calendar i doodle) i, precisament, no són els que m'ha tocat treballar. Potser falta temps? o bé s'haurien de fer de fer grups de 2-3 persones que treballessin el mateix tema?. Sí que trobo que les presentacions finals han sigut molt útils.

    ResponElimina
  6. Helena Roig ha dit...
    Punts forts:
    - El contingut del curs em va semblar molt interessant. Tenint en compte que la majoria de tutors deuen ser "profans" en la matèria, com jo, crec que també a ells els agradarà.
    - El format del curs, com a taller, també em va semblar molt adequat. Com tu deies, això només es pot aprendre practicant-ho!
    - En la mateixa línia, el fet que fos tan participatiu, amb les nostres explicacions a la resta dels companys, em va agradar molt.
    - Que estigui penjat tot el material a owora és molt interessant. Així, el curs es pot fer extensiu, tot el que calgui, cada vegada que necessitis consultar com es fa alguna de les aplicacions

    Punts febles:
    - El procés de repartiment de targes es va fer llarg. Per alleugerir-ho, potser, més que donar a escollir als participants, assignaria a priori les targetes (fins i tot abans del curs, sense els alumnes presents).
    - El repartiment dels colors de les targetes entre els participants hauria de ser aleatori

    Ara em falta ficar-me a owora i investigar una mica les diferents propostes de web 2.0 que hi fas.

    ResponElimina